Selfservice is al jarenlang in opkomst: niet alleen in de financiële wereld, ook in de reisbranche, de horeca en in de IT-sector wordt het concept toegepast. In ons vorige blog schreven we over de mogelijkheden van selfservice integratie. Nu in deel 2: welke voordelen biedt deze oplossing?
De vorige keer heeft u kunnen lezen dat sommige zakelijke gebruikers – al dan niet noodgedwongen – buiten de grenzen van de IT-afdeling om werken om in hun eigen informatiebehoefte te voorzien. Het probleem daarbij is dat niemand weet waar alle gegevens zijn opgeslagen en dat het volledig buiten de controle van de IT-organisatie gebeurt. Door gebruik te maken van een cloud integratieplatform kunt u dit probleem eenvoudig oplossen. We zetten de belangrijkste voordelen van ‘do it yourself’ op een rij.
1. Selfservice integratie maakt organisaties slagvaardiger
Sales- of marketingmedewerkers hoeven niet meer te wachten tot een IT-medewerker tijd heeft, ze kunnen zelf direct aan de slag zonder dat ze daar programmeerervaring voor nodig hebben. IT-medewerkers kunnen zich volledig focussen op meer strategische problemen.
2. Alles onder controle van de IT-organisatie
Alles binnen het platform is onder autorisatie geregeld. Medewerkers hebben geen rechtstreekse toegang tot de data uit de applicaties, maar hebben alleen beschikking over componenten om de data met elkaar te verbinden.
3. Selfservice integratie is mogelijk voor on-premise en cloudapplicaties
Business users kunnen zelf makkelijk integraties realiseren, zowel met applicaties die binnen de organisatie zijn geïnstalleerd als met applicaties in de cloud.
4. Ontlasting van uw IT-organisatie
Het onderhoud en beheer van dit op cloud gebaseerde integratieplatform drukt niet meer op de medewerkers uit uw IT-organisatie.
5. Overzichtelijke kosten
De kosten van selfservice integratie zijn helder en overzichtelijk. U weet exact waar u aan toe bent.
Wilt u meer informatie over selfservice integratie? Lees hier ons vorige blog of neem contact op met cimt!